I 2025 har Sinpro økt sitt aktivitetsnivå, og vi har ambisjoner om å gjør enda mer i 2026. Vi starter men en serie av kurs med Copilot. Vi ønsker å stimulere til bedre anvendelse og nytte av Copilot.

Sinpro har som ambisjon i 2026 å styrke aktivitetsnivået generelt sett. Et tydelig mål er å arbeide med anvendelse og bruk innen ulike digitaliseringsverktøy. Allerede tidlig i januar introduserer vi en kursportefølje med 3 kurs. 

Vi har med oss Niclas Kvanvig på laget som vil være kursholder. Første seanse er allerede 7. jan. Det er viktig med en god start, og holde på Nyttårsforsettene. Håper du blir med på reisen!

1. Praktisk bruk av Microsoft Copilot Chat i arbeidshverdagen 

- Hensikt: Samlingen fokuserer på å gjøre deltakerne trygge på hva Copilot er (selv de som ikke har noen erfaring med AI), og hvordan det kan benyttes i arbeidshverdagen. Det legges vekt på å forstå forskjellen mellom gratis- og betalt versjon, samt hvor i Microsoft 365 Copilot er tilgjengelig. 

- Gjennomgang: Vi ser nærmere på brukergrensesnittet i Copilot Chat, og går gjennom sentrale funksjoner som samtalehistorikk, muligheter for tilpasning og hvordan man kan bruke Copilot effektivt til ulike arbeidsoppgaver. 

- Sikkerhet og lisenser: Kort innføring i hvilke sikkerhetsmekanismer som finnes, og hvilke lisensalternativer som er tilgjengelige for Copilot. 

- Eksempler: Det brukes praktiske eksempler fra hverdagen for å illustrere hvordan Copilot kan hjelpe med typiske oppgaver, f.eks. oppsummering av møter, skrive e-poster, jobbe med dokumenter, generere bilder eller hente ut / strukturere informasjon. 

- Prompter: Deltakerne får opplæring i hvordan de kan stille gode spørsmål til Copilot, med utgangspunkt i RASK-modellen, slik at man får mest mulig relevante svar.

Dato. 7. jan på Havutsikt kl 0815

Påmelding: https://event.checkin.no/212860/praktisk-bruk-av-microsoft-copilot-chat-i-arbeidshverdagen

 

2. Copilot på tvers av Microsoft 365 

Naturlig neste steg er en workshop (oppfølging fra «praktisk kurs i Microsoft Copilot»), i tillegg til en gjennomgang av Microsoft Copilot på tvers av Microsoft sine programmer. 

- Hensikt: Målet med denne samlingen er å gi en helhetlig oversikt over hvordan Copilot er integrert i ulike Microsoft 365-produkter, og hvordan man kan utnytte synergiene når Copilot jobber på tvers av programvare. 

- Gjennomgang: Vi ser på Copilot i Outlook, Teams, OneDrive/SharePoint, Word, Excel, PowerPoint og Edge. For hvert program gis det eksempler på hvordan Copilot kan effektivisere spesifikke arbeidsoppgaver, for eksempel å skrive e-poster kjappere i Outlook, automatisere oppgaver i Excel, lage presentasjoner raskere i PowerPoint og liknende. 

- Informasjonsflyt: Vi viser hvordan Copilot Chat kan hente og kombinere informasjon fra ulike kilder i Microsoft 365, slik at man lettere får oversikt og kan jobbe mer sømløst. 

- Forutsetning: Merk at denne samlingen krever betalt versjon av Copilot.

Dato: 14. jan på Havutsikt kl 1330 

Påmelding: https://event.checkin.no/212873/copilot-pa-tvers-av-microsoft-365

3. Utforske «Opprett», og lage egne Agenter og Notatblokker i Copilot Chat 

Denne samlingen holder fokus på å lære å opprette, redigere og bruke det Microsoft omtaler som "Agenter" og Notatblokker i Microsoft Copilot. Dette er ikke autonome AI Agenter, men en smart måte å jobbe mer effektivt inne i Copilot Chat, og et naturlig neste steg for å få mer ut av Copilot. Vi ser også på funksjonen «Opprett» som kan lage plakater, infografikk og mye mer i kundens design, tone-of-voice, skriftstype og liknende. 

- Hensikt: Denne samlingen gir deltakerne innsikt i hvordan man kan skreddersy Copilot for egne behov ved å lage egne Agenter og Notatblokker. Deltakerne skal lære hvordan de kan bruke «Opprett»-funksjonen for å automatisere og effektivisere arbeidsprosesser ytterligere. 

- Kurs og workshop: Vi går gjennom hvordan man setter opp Agenter, og hvordan Notatblokker kan brukes til å samle, strukturere og bearbeide informasjon over tid. 

- Dette er ikke KI Agent, men Microsoft sin versjon Copilot spesialist.

- Merkevaremal: Det gis også en praktisk innføring i hvordan man kan lage en egen merkevaremal i «Opprett», slik at det blir enkelt å produsere materiale som plakater, infografikk og annet innhold i tråd med virksomhetens visuelle profil og ´tone-of-voice´. - Forutsetning: Krever betalt versjon av Copilot

Dato: 28. jan på Havutsikt kl 0815 

Påmelding: https://event.checkin.no/212912/utforske-opprett-og-lage-egne-agenter-og-notatblokker-i-copilot-chat

Kontakt

Atle Homme

atle@sinpro.no

+47 948 60 992

Hollendergata 3, 4514 Mandal